Stil de viata&dieta / Nutritie »

Alimente care te ajută să ai un somn odihnitor

Autor: Cristina Popescu | 15 februarie, 15:25 | 4 comentarii | 819 vizualizari

Știai că alimentele pe care le consumi seara, la cină, îți pot influența calitatea somnului? Pentru a favoriza apariția somnului, este important să consumi alimente bogate în triptofan, cum ar fi legumele, carnea de curcan și pui sau mierea, dar și în melatonină, un hormon care reglează ritmului circadian.


Dezavantajul este că, în timp, secreția naturală de melatonină în organism este redusă din cauza stresului, a îmbătrânirii, a unei alimentații dezechilibrate etc.

Potrivit Institutului de Biomedicină și Nutriție din cadrul Universității din Helsinki, mesele bogate în grăsimi sau carbohidrați rafinați pot provoca insomnie.

Iată, așadar, ce legături importante există între regimul alimentar și calitatea somnului:

- Melatonina (o moleculă care reglează ritmul somn-veghe și un inductor natural al somnului), serotonina și triptofanul, joacă un rol vital în calitatea somnului;
- Astfel, organismul are nevoie de alimente bogate în triptofan, întrucât acest aminoacid ajută la buna sintetizare a serotoninei și a melatoninei, în așa fel încât acești hormoni să ajungă până la sistemul nervos;
- Ideal ar fi ca ultima masă a zilei să fie luată cu cel puțin 2 ore înainte de a merge la culcare, pentru a digera corect alimentele și nutrienții să ajungă în fluxul de sânge;
- Totodată, pentru ca acești compuși să ajungă la creier, avem nevoie, în egală măsură, și de întuneric (se va evita folosirea smartphone-ului sau a PC-ului înainte de ora de somn).

Iată o listă cu alimente care te ajută să dormi bine:

Ananas

Datorită conținutului bogat de triptofan, ananasul ajută corpul să producă mai multă serotonină, un neurotransmițător responsabil pentru transmiterea semnalelor nervoase prin neuroni. Deși acest hormon este asociat în primul rând cu bunăstarea psihică și starea de bine, nivelurile sale scăzute împiedică secreția de melatonină și face mai dificilă relaxarea corpului.

Banana

Bananele au un efect sedativ natural asupra creierului și contribuie la relaxarea mușchilor după o zi obositoare din punct de vedere psihic. Datorită conținutului său ridicat în triptofan, consumul de banane stimulează producția de melatonină și ajută astfel la obținerea unui somn odihnitor.

Carne slabă (pui sau curcan)

Acestea au un conținut nu foarte ridicat de grăsimi și se digeră ceva mai repede. Mai mult, carnea de pui și de curcan conțin triptofan, un aminoacid care permite sintetizarea serotoninei. Datorită acestui neurotransmițător, organismul se va relaxa, fiind favorizată astfel apariția somnului.

Salată de năsturel (untișor)

În unele cazuri, salatele nu fac decât să îngreuneze digestia, mai ales dacă adaugi legume, care provoacă balonare și gaze. Totuși, untișorul este o legumă ușoară, gustoasă și mai ales bogată în vitaminele C și B9, acestea din urmă având un rol important pentru în relaxare și stare de bine.

Cereale integrale

Cu un gust savuros de nucă, orezul roşu este un orez integral, care poată să aibă bob scurt, mediu sau lung, fiind astfel un deliciu culinar versatil. Conține, de asemenea, fibre care ajută la creșterea nivelului de serotonină. De altfel, o alimentație care să cuprindă și cereale integrale este esențială în momentele de stres și anxietate, datorită vitaminei B.

Legume în cantitate moderată

Preparatele din fasole sau mazăre, de exemplu, reprezintă o variantă de cină ușoară și sănătoasă. Acestea sunt proteine vegetale fără colesterol, care oferă un aport interesant de vitamine (B1, B3, B6, B9 și magneziu) ce reglează sistemul nervos.

Anghinare

Anghinarea gătită ușor la abur, cu ulei de măsline și un strop de suc de lămâie, poate reprezenta o variantă de cină ușoară. În plus, anghinarea reduce colesterolul rău, metabolizează grăsimile și ajută digestia.

O linguriță de miere înainte de culcare

Unele persoane au obiceiul să bea în fiecare seară un pahar de lapte cald cu miere, înainte de somn. În cazul în care nu digeri bine laptele, poți consuma mierea ca atare, aceasta având numeroase beneficii pentru ficat, precum și în normalizarea digestiei.

Este important de reținut că, în timpul somnului, organismul continuă să ,,lucreze'', să sintetizeze și să metabolizeze enzime

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Cosmin | 15 februarie 2016, 13:40
-Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata globala.
-Proiectul este lansat de curand si are mari perspective.
-NU este necesara niciun fel de experienta!
-Asiguram suport si logistica in desfasurarea activitatii.
-Lucrati intr-un mediu placut, proactiv.
-Principala atributie este mentinerea unei evidente a ofertelor prospectante si actualizate zilnic.
-Oferim sanse reale de avansare in cariera!
-Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal, cu posibilitatea unor bonusuri substantiale.
-Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere.
-Programul de lucru este flexibil.
-Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor.
-Sunt suficiente studiile medii.
-Cerem cunostinte minime de operare pe internet, de lucru cu fisiere word si pdf si navigare online.
-Solicitati acum mai multe detalii la una dintre adresele noastre de email: cosminstoica2015@yahoo.com

Cerinte:
- cunostinte despre utilizarea Internetului
- cunostinte despre Word si Excel
- perseverenta, ambitie si dorinta de a reusi intr-un domeniu nou
- posibilitatea de a lucra minim 3 ore pe zi

Important:
Pentru informatii suplimentare trimiteti "info" la: cosminstoica2015@yahoo.com

Oferte:
-oferim instruire gratuita
-contract
-scrisoare de recomandare pentru persoanele interesate de aceasta
-posibilitatea de a lucra de acasa
2 Postat de: Dorina | 15 februarie 2016, 15:26
Iata o metoda confortabila de facut bani! Avem cel mai puternic sistem cu care si dumneavoastra puteti castiga bani in confortul propriei case, in fata calculatorului, fara stres, fara sefi, fara obligatii. Oferim instruire completa si gratuita, de exceptie. Cereti urgent mai multe detalii la adresa de email: cochintudorina@yahoo.com
3 Postat de: Pop Mihai | 16 februarie 2016, 09:55
Locuri de munca absolut serioase! Tot mai multi oameni lucreaza cu noi si sunt extrem de multumiti! Oferim pe loc contract legal! Primele castiguri au fost acordate! Avem dovada platii! NU e joc piramidal si NU e MLM! Lucrati comod, 3 ore pe zi, ca operator online, si castigati 300 dolari lunar! Daca doriti detalii, trimiteti textul ”Info” la adresa de email: miky_n3@yahoo.com
4 Postat de: Stoian Gheorghe | 16 februarie 2016, 10:49
Mananc 2 banane pe zi :una dimineata, alta seara. Stoian Gheorghe, Alba Iulia.
Adauga un comentariu »