Stil de viata&dieta / Nutritie »

Alimente benefice în timpul menstruației

Autor: Ramona Liță | 17 martie, 18:15 | 0 comentarii | 727 vizualizari

Suntem ceea ce mâncăm, iar alimentele consumate înaintea perioadei menstruale îți pot influența starea din zilele mai puțin plăcute ale lunii.


Menstruația este acea perioadă a lunii care aduce odată cu ea foarte multe simptome ce-ți pot da ritmul zilnic peste cap. De la balonare, dureri de cap, disconfort abdominal, oboseală accentuată, până la tristețe.

Singurul impuls care pare să te ajute să îți ridici moralul în zilele respective pare a fi o bucată serioasă de ciocolată sau o porție zdravănă de mâncare nesănătoasă.

Dacă te vei chinui să mănânci mai puțin simptomele nu vor dispăra ci din contră se vor intensifica.

Iată care sunt alimentele care te pot ajuta în această perioadă!

Apa

Chiar daca nu are gust și nici miros este extrem de benefică sănătății tale mai ales în această perioadă. Acum pierzi foarte multe lichide iar hidratarea este vitală. Astfel, vei ajuta corpul să nu mai rețină lichide și să nu te mai balonezi.

Vitaminele benefice

Vitamina E o poți găsi în avocado sau în gălbenuș, iar vitamina B6 din banană și ovăz de ajută să sapi de balonare.

De asemenea nu uita de vitamina C din fructe precum citricele, care ajută aparatul reproducător.

Vitamina K este indispensabilă în menținerea echilibrului coagulării sângelui, o poți găsi în ficatul de gâscă, gălbenușul de ou fiert, uleiul de pește.

Citește și: Ce nu știai despre menstruație

Nucile și semințele

Adevărate izvoare de sănătate, bogate în vitamine, minerale și acizi grași, te ajută să combați oboseala și depresia.

În plus vei evita în felul acesta să dai fuga în dulciurile apetisante din comerț.

Citește și: Mănâncă nuci și scapi de kilograme

Legumele cu frunze verzi

Bogate în fier și extrem de benefice în această perioadă în care tu pierzi o cantitate semnificativă de fier din oganismul tău, Însă consumul lor trebuie să fie moderat deoarece există riscul apariției balonării.

Cafeaua

Nu face exces în aceste zile de cafea. Limitează-te la una mică, simplă, neagră. Cafeina este responsabilă de creșterea acidității gastrice. O foarte bună alternativă ar fi ceaiul indian.

Pont

Nu uita să te odihnești suficient, mai ales în această perioadă, și să nu depui eforturi mari pentru a nu solicita și mai mult oganismul.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »