Actualitate »

Ajută sau nu fructoza la slăbit?

Autor: Raluca Cocriş | 21 februarie, 12:47 | 0 comentarii | 461 vizualizari

Când vine vorba de kilogramele în plus, fructoza n-ar trebui să fie absolvită de vină, spun cele mai noi studii ştiinţifice în acest domeniu.

Experimentele efectuate de specialiştii canadieni de la Universitatea din Hamilton, Ontario, arată că meniurile bogate în calorii, care conţin şi fructoză, sunt în mare parte aducătoare de kilograme în plus.

„Este într-adevăr fructoza sursa unui metabolism cu probleme?“, se întreabă cercetătorul canadian John Sievenpiper. „Din punctul nostru de vedere, lucrurile nu stau aşa“, spune.

Cu toate acestea, autorii recunosc că multe dintre studiile efectuate în acest domeniu au avut concluzii nejustificate. „În general, probele analizelor noastre sunt provizorii şi nu pot reprezenta un ghid pentru alegerile alimentare pe care ar trebui să le facem“, spun aceştia.

În urma analizei asupra 41 de studii anterioare pe acest subiect, s-au constatat următoarele:

31 de studii au făcut experimente pe voluntari, împărţindu-i în două grupuri. Fiecare grup a avut de ingerat acelaşi număr de calorii, dar primul a consumat fructoză, în timp ce al doilea a mâncat un alt tip de carbohidrat.

În felul acesta, cercetătorii au putut observa efectele fructozei asupra schimbărilor din corpul uman. Nu au găsit niciuna însă.

Celelalte 10 studii anterioare, din totalul de 41 efectuate, s-a bazat pe adăugarea de calorii meniului. O parte din voluntari a mâncat normal, cealaltă parte având un meniu în care s-a adăugat fructoză.

Participanţii care au consumat şi fructoză au câştigat în greutate, dar nu cât s-au aşteptat oamenii de ştiinţă, având în vedere surplusul de calorii, respectiv de energie din meniu.

Laura Jeffers şi echipa sa de specialiştii consideră că este nevoie de noi cercetări pentru a putea explica exact rolul fructozei creşterea în greutate.

„Informaţiile noastre sugerează că fructoza joacă acelaşi rol ca orice substanţă care furnizează energie“, încheie Jeffers.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »


Ştiri Femei Servicii Ştiinţă şi cultură Afaceri Aplicaţii mobile






Adevărul Adevărul TV ADS Adevărul Spania Adevărul Italia Adevărul Europa Adevărul Moldova Click! Click FM Blik Blik Sekret Suplimente Foreign Policy Click! pentru Femei Click! Sănătate Tango OK! Magazine Click! Poftă Bună Blik Women Blik Health Blik Cooking AdevărulShop AnuntExpres Coduri Poştale Mica Publicitate Reteaua Tetatet Historia Dilema veche Ştiinţă şi tehnică Filmele Adevărul Caţavencii Forbes Adevărul iPhone Adevărul iPad Adevărul Android