Stil de viata&dieta / Nutritie »

Ai grijă ce pui pe masa de Revelion!

Autor: Alexandra Tudor | 29 decembrie, 14:25 | 0 comentarii | 1553 vizualizari

În unele alimente, cum sunt și mezelurile, există substanțe care pot cauza dureri de cap, greață, dureri în piept, probleme digestive. Pe de altă parte, o masă bogată, cu preparate diversă, cu alimente neprocesate și o hidratare corectă te păzesc de astfel de neplăceri.


Numeroase studii au arătat că unii compuși – aditivi, aminoacizi, îndulcitori – sunt factori declanșatori ai durerilor de cap. Desigur, nu toate persoanele au aceeași sensibilitate față de astfel de substanțe. Dacă ai observat că te doare capul după ce mănânci, de pildă, brânză, este indicat să eviți acest aliment.

O alimentație diversă, cu un aport bun de fructe și legume și o bună hidratare reprezintă un aliat în lupta cu durerile de cap.

Atenție! Acești aditivi și conservanți pot da dureri de cap

MONOGLUTAMATUL DE SODIU este un potențiator de aromă care dă gust supelor la plic, produselor semipreparate sau mezelurilor.

NITRIȚII sunt aditivi adăugați mai ales în mezeluri și produse afumate (pește), pentru pentru prelungirea valabilității produselor, precum și intensificarea aromei și a gustului. 

TIRAMINA este un aminoacid prezent în mod natural în produse precum brânza cedar, parmezanul, sosul de soia și vinul roșu.

SULFIȚII sunt conservanți pe care îi găsim mai ales în fructele uscate (smochine, caise), în vinul roșu și alb.

ASPARTAMUL, înlocuitor al zahărului, este prezent mai ales în produsele dietetice (sucuri, iaurturi).

Un plus de magneziu, benefic când ai migrene

Mineral cu numeroase roluri în organism, magneziul este o adevărată „armă” în lupta cu migrenele. Această substanță este implicată în reglarea circulației sangvine la nivelul creierului, care poate fi afectată în timpul unei crize migrenoase.

Consumul de alimente bogate în magneziu (fasole uscată, cartofi, năut, banane, orez brun, semințe de floarea-soarelui, de dovleac, migdale, pește, varză) reduce frecvența și intensitatea migrenelor. Necesarul de magneziu al unui adult este de minimum 200 mg pe zi (o banană conține în jur de 30 mg din acest mineral).

Alte studii arată că vitaminele B2 (pește, lapte, brânză, albuș, icre, carne, spanac, varză, fasole verde, ardei gras, caise, orez) și B6 (nuci, linte, soia, banane, avocado, cartofi) au, la rândul lor, acțiune benefică în ceea ce privește prevenirea migrenelor.

Cafeaua acționează ca analgezic

Pentru unele persoane, oprirea bruscă a consumului de cafea poate favoriza apariția cefaleei. Sunt persoane care declară că, în lipsa obișnuitei cafele de dimineață, au puternice dureri de cap. Dependența de cofeină face ca acestea să acuze dureri, care vor fi eliminate imediat după ce au consumat cafea.

În anumite situații, cafeaua poate fi un medicament, datorită conținutului de cofeină. Consumată în cantități moderate, are efect vasoconstrictor. Însă în exces induce o stare de nervozitate, durere de cap sau insomnie. Cofeina este prezentă, de altfel, în majoritatea analgezicelor.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »