Stil de viata&dieta / Ingrijire »

5 pași să alungi oboseala

Autor: Daniela Purcaru | 20 martie, 10:50 | 0 comentarii | 609 vizualizari

Oboseala poate părea ceva obișnuit într- perioadă în care astenia de primăvară își face simțită prezența. Totuși, poți lua câteva măsuri pentru a diminua cât mai mult posibil starea aceasta.


1. O ceașcă de cafea și ciocolată neagră

Cafeaua și ciocolata îți dau energie, dar numai dacă nu exagerezi și dacă le iei dimineața. Altfel, vei obține efectul opus. Băută la orele amiezii sau mai târziu, cafeaua îți poate afecta somnul de noapte.  În loc de cafea poți lua câteva cubulețe de ciocolată neagră. Teobromina, substanță pe care o conține, stimulează sistemul nervos și te energizează. Dacă alegi varianta de ciocolată cu lapte, zahărul în exces pe care-l conțin îți va da o stare de somnolență.

2. Mănâncă cereale integrale

Pâinea din cereale integrale, pastele din făină integrală, cerealele sunt și ele surse de energie. Consumate dimineața, te mențin în formă toată ziua. O mână de cereale, o porție mică de paste ori 1-2 felii de pâine sunt de ajuns. Aceste alimente conțin și carbohidrați, iar excesul poate acea și în acest caz efectul nedorit de stimulare a secreție de hormon serotonină, care poate duce la apariția somnolenței.

3. Încearcă aceste exerciții de respirație

Respirația corectă asigură buna funcționare a organismului. Când te simți obosit, acordă-i puțină atenție! Relaxează-ţi musculatura, îndreaptă spatele şi respiră profund. Când inspiri, simţi cum abdomenul se umple cu aer, ca un balon. Şi frecvenţa este importantă (12-14 repiraţii pe minut). Dacă sunt mai multe, încetineşte ritmul.

4. Întinderile te stimulează

Dacă lucrezi la birou și te simți obosit după câteva ore, exercițiile de întindere te pot ajuta. Prin stimularea musculaturii, sunt transmise semnale nervoase către creier ceea ce alungă toropeala.

Te-ar mai putea interesa: Care sunt afecțiunile care dau oboseală!

5. Uită de televizor sau internet

Ne-am obișnuit atât de mult cu ele, mai ales seara, încât nu concepem relaxarea fără ele. Din păcate, se numără printre cauzele insomniei. Lumina pe care o emit ecranele, lumina albastră, inhibă producerea de hormon melatonină care induce somnul. Dacă nu poți renunța la obiceiurile tale, petrece doar 2 ore în fața televizorului și nu înainte de a merge la culcare. 

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »