Stil de viata&dieta / Nutritie »

5 alimente care înlocuiesc cu succes vitaminele

Autor: Cristina Popescu | 22 ianuarie, 15:50 | 1 comentariu | 629 vizualizari

De cele mai multe ori, suplimentele cu vitamine par cea mai la-ndemână soluție atunci când vine vorba de carențele organismului. Practic, o simplă pastilă înmagazinează toți nutrienții de care avem nevoie.


Însă, studii recente publicate în ,,Annals of Internal Medicine'' susțin că multivitaminele nu au niciun efect în prevenirea bolilor de inimă, a cancerului sau a declinului cognitiv asociat cu vârsta. Mai mult, unele cercetări sugerează că dozele mari de betacaroten, vitamina A sau vitamina E pot chiar dăuna sănătății.

Așadar, de unde ne luăm vitaminele și mineralele de care are nevoie organismul nostru? Ei bine, din alimentație, întrucât corpul nostru știe cum să descompună produsele alimentare și să le folosească eficient.

Astfel, organismul își poate lua vitaminele și nutrienții de care are nevoie din alimentație. Iată câteva exemple de alimente care pot înlocui vitaminele!

Migdale

Studii recente au constatat că adulții și copiii care consumă zi de zi o mână de migdale ,,furnizează'' organismului dozele zilnice recomandate de acizi grași esențiali, vitamina E și magneziu.

În plus, migdalele înlocuiesc cu succes gustările nesănătoase dintre mese și te țin departe de tentațiile dulci.

Fructe de mare

Stridiile, midiile și scoicile oferă cele mai puternice concentrații de vitamine și minerale. De asemenea, fructele de mare au un conținut extrem de redus de calorii și grăsimi, dar sunt bogate în proteine.

De exemplu, o porție de stridii reprezintă de zece ori doza zilnică recomandată de vitamina B12, de 15 ori doza zilnică recomandată de zinc, de 5 ori doza zilnică de cupru și de 3 ori cantitatea zilnică recomandată de seleniu. De asemenea, conțin tot necesarul zilnic de fier.

Totodată, fructele de mare sunt bogate în acizi grași Omega-3, cupru, magneziu, fosfor și vitamina D.

Quinoa

Semințele de quinoa și-au căpătat faima de superaliment deoarece este o proteină completă, care conține toți aminoacizii de care are nevoie organismul. O ceaşcă de quinoa gătită oferă 15% din doza zilnică recomandă de fier, 19% acid folic (important pentru femeile care vor să devină mame), 58% mangan, 30% magneziu, 28% fosfor, dar şi 5 grame de fibre (ingredientul minune care da senzaţia de saţietate).

Murături

Castraveții, de exemplu, conțin o bacterie numită Lactobacillus, care se dezvoltă în apă curată și sare (valabil în cazul legumelor murate). Totodată, murăturile conțin o cantitate însemnată de vitamina C, toate vitaminele B și aminoacizi esențiali, în special lizină și metionină.

Alge marine

Algele marine sau iarba de mare absorb toate mineralele din mare sau ocean, mai precis fier, calciu, potasiu, niacină, fosfor, magneziu etc. În total, algele marine conțin 56 de minerale necesare organismului.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Sibnet | 23 ianuarie 2016, 05:13
In alta ordine de idei, daca iubiti cartile si doriti sa va dezvoltati propria afacere in domeniul pietei electronice de carte, cereti informatii suplimentare la sibnet@usa.com.
Veti obtine informatiile necesare, sub forma unui curs pe care il veti primi gratuit pe adresa de e-mail. Nu trebuie sa investiti. Tot ce aveti nevoie este un calculator, conexiune la internet si dorinta de a face parte dintr-un proiect absolut minunat.
Adauga un comentariu »