Stil de viata&dieta / Nutritie »

3 alimente indicate înainte de culcare

Autor: Ramona Liță | 13 septembrie, 18:00 | 0 comentarii | 992 vizualizari

Ultima masă a zilei stă sub semnul întrebării întotdeauna, motiv pentru care unii aleg s-o evite sau să facă din ea un adevărat festin.


Alimentația este unul dintre cele mai controversate subiecte, argumentele pro și contra pentru diete sunt din ce în ce mai variate. Dacă șablonul după care funcționezi și tu este cel al poftelor sau dacă nu reușești întotdeauna să te saturi cu ceea ce ai mâncat la cină, iată o serie de alimente la care poți apela înainte de a te culca, fără ca acestea să îți afecteze somnul sau silueta.

Ciupercile sunt mai ușor de digerat

Puține sunt persoanele cărora să nu le placă gustul ciupercilor, ține totuși cont de faptul că nu trebuie să le consumi prăjite cu paste, cartofi sau alte ingrediente greu de digerat.

Cel mai indicat ar fi să le prepari la grătar.

O altă variantă sănătoasă de cină sațioasă este ghiveciul de legume preparat în casă. Poți opta pentru dovlecei, vânătă, ciuperci. Nu exagera cu cantitatea de ulei și evită pâinea albă pe cât posibil.

Zmeura susține activitatea sistemului digestiv

Un fruct slab caloric, plin de vitamine și minerale benefice întregului organism care pe lângă faptul că ajută la un tranzit intestina bun are grijă și de pielea ta.

Consumă un pumn de zmeură seara înainte de culcare fără zahăr sau alți îndulcitori. Poți opta pentru un smoothie sau un suc din zmeură sau chiar și pentru ceaiul de frunze de zmeur mai ales dacă te confrunți cu probleme hormonale sau cu menstruație dereglată.

La fel de potrivite spre a fi consumate seara sunt și caisele. Fibrele conținute contribuie și ele la reglarea tranzitului. În schimb necatrinele deși nu rea sunt recomandate a se consuma mai ales în a doua parte a zilei, conținutul ridicat de fibre de care se bucură va contribui substanțial la îmbunătățirea întregului metabolism și te vor ajuta să scapi de surplusul de kilograme.
Dacă suferi de indigestie cel mai indicat fruct spre a se consuma înainte să adormi este kiwi-ul, datprită conținutului mare de vitamina C îți va susține sistemul imunitar și va pune kilogramele pe fugă.

În cazul în care după masa de seară te confrunți în continuare cu senzația de foame alege în detrimentul unui măr, o pară, gustul său bun plin de vitamine este mai mult decât suficient pentru a te bucura mai apoi de un somn bun.

Află care sunt cele mai bune surse de acizi grași Omega-3 AICI

Sfecla previne îngrășarea

Atât rădăcina cât și frunzele sunt ideale pentru cină. Indiferent cum o consumi, crudă, fiartă sau coaptă sfecla te va ajuta să ții surplusul de kilograme la distanță. Dacă alegi varianta de salată de sfeclă coaptă, adaugă-i foarte puțin ulei de măsline, oțet de mere sau zeama de la o lămâie și savureaz-o.

Poți chiar și dimineața să ți-o începe cu un smoothie din sfeclă la care să adaugi un pic de ghimbir ras.

O altă legumă dietetică, bogată în complexul vitaminic B este varza. Însă nici dovleacul nu este de evitat seara. Alege să îl consumi sub formă de piure, supă sau salată.

Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »